Menu boczne

Wirtualna podróż po bibliotece

Wirtualna podróż po bibliotece

Szybkie linki

Treść strony

Informacja naukowa dla studentów SD PUM

 

PROGRAM DYDAKTYCZNY

      Wykład

  1. Podstawowe informacje o Bibliotece PUM i oferowanych usługach.
  2. Wprowadzenie do naukowej informacji medycznej.
  3. Źródła elektroniczne naukowej informacji medycznej.
  4. Techniki wyszukiwania informacji w bazach bibliograficznych i pełnotekstowych.
  5. Podstawy wyszukiwania informacji w sieci.
  6. Wybrane zagadnienia prawa autorskiego.
  7. Tworzenie bibliografii załącznikowej do pracy naukowej.
  8. Metody i narzędzia oceny jakości źródeł i dorobku naukowego.

Ćwiczenia

  1. Korzystanie z elektronicznego katalogu w systemie ALEPH.
  2. Bazy bibliograficzne i pełnotekstowe dostępne w sieci internetowej PUM (Polska Bibliografia Lekarska, Medline, Scopus, ScienceDirect, SpringerLink, Wiley Online Library, EBSCOhost, ProQuest, Web of Science, JCR oraz Multiwyszukiwarka EDS:
  • metodyka wyszukiwania informacji w komputerowych bazach biomedycznych,
  • porównanie efektów przeszukiwania baz przy użyciu różnych metod wyszukiwania.
  1. Serwisy książek online (Ebrary, Elibrary, Access Medicine, Access Pediatrics, IBUK Libra).
  2. Narzędzie do tworzenia bibliografii załącznikowej do pracy naukowej EndNote Online.
  3. Narzędzie linkujące.
  4. Czasopisma dostępne on-line (Full Text Finder).
  5. Zdalny dostęp do elektronicznych zasobów biblioteki poprzez usługę VPN.

REGULAMIN

Zajęcia obejmują 9 godzin wykładów (w tym8 godzin e-learningu) i 6 godzin ćwiczeń.

  1. Zajęcia są obowiązkowe.
  2. W przypadku nieuczestniczenia w ćwiczeniach należy usprawiedliwić nieobecność oraz uzgodnić z osobą prowadzącą termin odrobienia zajęć.
  3. Zajęcia kończą się egzaminem.
  4. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu jest:
  • aktywny i systematyczny udział w zajęciach
  • terminowe nadsyłanie rozwiązań testów i zadania końcowego w postaci bibliografii załącznikowej do pracy doktorskiej, obejmującej 10 pozycji bibliograficznych, w tym:
    • 3 opisy książek lub innych wydawnictw zwartych (w tym 1 opis książki elektronicznej)
    • 2 opisy dokumentów niesamoistnych w książce (np. rozdział, fragment w wydawnictwie zbiorowym)
    • 5 opisów niesamoistnych w wydawnictwie ciągłym (np. artykułów z czasopism), w tym:
      • 2 artykuły z czasopism polskich,
      • 2 artykuły z czasopism zagranicznych,
      • 1 artykuł z czasopisma online
  • kryteria oceny bibliografii załącznikowej:
    • uwzględnienie wszystkich wymaganych typów dokumentów
    • stosowanie jednolitych zasad opisu
      poprawność opisu bibliograficznego
  • uzyskanie minimum 101 punktów ze 150 możliwych do uzyskania.

MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE DO ZAJĘĆ

Link do szkolenia elektronicznego na platformie Moodle

 

TERMINY ZAJĘĆ

DataGodzinyRodzaj zajęćGrupaMiejsce zajęć
27.02.201715.30-16.15wykładcały rokMCD 2 sala 303
28.02.2017 - 02.04.2017 e-learningcały rokInternet
03.04.20178.00-10.15ćwiczeniaIIBiblioteka Główna sala 108
03.04.201710.30-12.45ćwiczeniaIIIBiblioteka Główna sala 108
03.04.201713.00-15.15ćwiczeniaVBiblioteka Główna sala 108
03.04.201715.30-17.45ćwiczeniaVIBiblioteka Główna sala 108
10.04.201713.30-15.45ćwiczeniaIIIBiblioteka Główna sala 108
24.04.20178.00-10.15ćwiczeniaVIIIBiblioteka Główna sala 108
24.04.201710.30-12.45ćwiczeniaVIIBiblioteka Główna sala 108
24.04.201713.00-15.15ćwiczeniaIVBiblioteka Główna sala 108
24.04.201715.30-17.45ćwiczeniaIBiblioteka Główna sala 108
08.05.201710.00-12.15ćwiczeniaVIBiblioteka Główna sala 108
08.05.201712.45-15.00ćwiczeniaIIBiblioteka Główna sala 108
08.05.201715.45-18.00ćwiczeniaVBiblioteka Główna sala 108
15.05.201713.30-15.45ćwiczeniaVIIIBiblioteka Główna sala 108
15.05.201716.00-18.15ćwiczeniaIBiblioteka Główna sala 108
29.05.201712.00-14.15ćwiczeniaIVBiblioteka Główna sala 108
29.05.201714.30-16.45ćwiczeniaVIIBiblioteka Główna sala 108
Powrót
do góry